Mit racjonalnego wyborcy

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2 dni
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 39,00 zł 39.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Dlaczego demokracja nie działa tak, jak tego od niej oczekiwano? Dlaczego wyborcy głosują na programy polityczne niewątpliwie szkodliwe dla gospodarki? Dlaczego dobrowolnie poświęcają wzrost ogólnego standardu życia na rzecz wątpliwych, a czasem ewidentnie złudnych korzyści? Czy obywatel rozumiejący podstawy ekonomii głosuje rozsądniej? W książce Mit racjonalnego wyborcy Bryan Caplan w nowatorski sposób analizuje „ekonomię” demokracji. Odpowiedzi na powyższe pytania okazują się równie ciekawe, co zaskakujące.

Wydawca

Z naiwnej perspektywy interesu publicznego demokracja działa, ponieważ robi to, czego chcą wyborcy. W opinii większości sceptyków ponosi ona porażkę, ponieważ nie robi tego, czego chcą wyborcy. Natomiast moim zdaniem demokracja ponosi porażkę właśnie dlatego, że robi to, czego chcą wyborcy. […] Nieracjonalny wyborca szkodzi nie tylko sobie, ale i każdemu, kto w wyniku jego nieracjonalności będzie musiał ponosić koszty nietrafionych decyzji politycznych. Skoro większość kosztów nieracjonalności wyborców jest zewnętrzna – ponoszą je inne osoby – to czemu sobie nie pofolgować? Gdy myśli tak wystarczająca liczba wyborców, społecznie szkodliwe programy polityczne wygrywają na żądanie obywateli.

fragment książki

Spis treści:

Od tłumacza …………………………………………………………………………………………………………………………… 7
Przedmowa do wydania w miękkiej okładce …………………………………………………………………………….. 11
Podziękowania ……………………………………………………………………………………………………………………….. 19
Wstęp. Paradoks demokracji …………………………………………………………………………………………………… 21
Rozdział 1. Poza cudem agregacji …………………………………………………………………………………………….. 27
Rozdział 2. Systematyczne uprzedzenia w sprawach ekonomicznych ………………………………………… 59
Rozdział 3. Dowody na istnienie systematycznych uprzedzeń.
Badania wiedzy ekonomicznej wśród Amerykanów i ekonomistów ………………………………………….. 107
Rozdział 4. Klasyczna teoria wyboru publicznego i upadek koncepcji racjonalnej ignorancji ………. 173
Rozdział 5. Racjonalna nieracjonalność ……………………………………………………………………………………. 209
Rozdział 6. Od nieracjonalności do programów politycznych ……………………………………………………. 257
Rozdział 7. Nieracjonalność a strona podażowa w polityce ………………………………………………………. 299
Rozdział 8. „Fundamentalizm rynkowy” a religia demokracji …………………………………………………….. 327
Zakończenie. Pochwała badań nad szaleństwem ……………………………………………………………………… 365
Bibliografia …………………………………………………………………………………………………………………………….. 375
Indeks ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 379

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl